RS 123 Simrad Buholmen SRK

I operativ tjeneste fra 2001

91679623

0
1
2
For fylkesvis statistikk se pressesidene

Teknisk informasjon

Kallesignal: LF3762
Maritime Mobile Service Identity: 257744900
Havn: Oslo
Byggested/-år: 2001
Anlegg: Redningsselskapet / Brødr. Hukkelberg AS
Verft: Maritime Partner AS
Finansiering: Kongsberg Gruppen og egen finansiering
Materiale: Aluminium
Fartøyklasse Simrad-klassen
Rekkevidde: 200 nautical miles
Vekt: 7,8 tons
Lengde: 12,35 m
Dekksbredde: 3,48 m
Dypgang: 0,65 m
Drivstoff: 0,8 m³
Ferskvann: 50 litre
Slepekraft: 1,8 tons
Hovedmotor: 2 x Yanmar 6LY- STE diesel, tot. 510 kW
Redningsutstyr: 2 fixed fire pump for water and foam, total approx. 800 ltr / min. 1 mobile fire -/ bale out pump 500 litre / min, towing line, first aid equipment, strecher FLIR M-serie, Thermal camera
Navigasjonsutstyr: 2 Radar, echo sounder, chart plotter, DGPS, AIS
Kommunikasjonsutstyr: VHF, VHF direction finder, VHF - and radar transponder, cellular phone, GMDSS.
Redningsovernatting: 4 + 7 persons, under shelter
Mannskap: Voluntary crew: 2 - 3 persons
Print teknisk informasjon

RS 123 Simrad Buholmen SRK i media

Redningsselskapet: - Alle er skjerpet før påske

Redningsselskapet: - Alle er skjerpet før påske

Redningsselskapet går inn i påsken med en robust beredskap.

Publisert 28.03.2021 kl. 06:47
Les hele saken hos Dagsavisen Rogalandsavis

- Dette er ingen båt å ha her hvis det er skikkelig dårlig vær

- Dette er ingen båt å ha her hvis det er skikkelig dårlig vær

Magne Sætren mener redningsskøyta Bergen Kreds med noe mindre motor og plastskrog som skal erstatte Halfdan Grieg i Måløy, ikke er god nok til å redde liv på et av Norges verste havstykker?

Publisert 29.01.2021 kl. 07:30
Les hele saken hos Fjordenes Tidende

Fritidsbåt tok inn vann. Båter i området hjalp havaristen til kai

Fritidsbåt tok inn vann. Båter i området hjalp havaristen til kai

Hovedredningssentralen i Sør-Norge har avsluttet en redningsaksjon like nord for Florø i Kinn kommune. En fritidsbåt tok inn vann og hadde problem.

Publisert 28.01.2021 kl. 14:34
Les hele saken hos Fjordenes Tidende