RS 115 Ulabrand III

I operativ tjeneste 1998 - 2015

91679615

  • 0

    Liv reddet

  • 0 Tall registrert fra 2001

    Personer assistert

  • 0

    Fartøy assistert

For fylkesvis statistikk se pressesidene

Teknisk informasjon

Kallesignal: LIZS
Maritime Mobile Service Identity: 259 466 000
Havn: Oslo
Byggested/-år: Kværner Mandal AS/1998
Anlegg: NSSR and Kværner Mandal, Curves by Amble & Stokke AS
Finansiering: NSSR egen finansiering
Materiale: FRP sandwich hull and superstructure
Klasse: +1A1 LC RO Patrol EO
Fartøyklasse von Koss-klassen
Hastighet: 24,9 knop
Rekkevidde: 1000 nautical miles
Vekt: 120 ton
Netto: 73,6 ton
Lengde: 25,25 m
Dekksbredde: 6,20 m
Dypgang: 1,45 m
Drivstoff: 22,0 m3
Ferskvann: 2,5 m3
Slepekraft: 15 ton
Hovedmotor: GM/DDECIII 4 x 16v 92 TA, tot. 2744 kW
Hjelpemotor: 2 x Cummins à 56 kW
Gir: Servogear HD290 PTI R/L
Vribare propeller: Servogear VD/C
Baugpropeller: 2 x hydraulic à 46 Hp
Dekksmaskineri: Hydraulic windlass, hydraulic capstan, hydraulic crane
Redningsutstyr: Salvage tension winch/hook SWL 15 ton, Salvage pumps, fire and bilge, firefighting 1000 l/min. Norsafe 5,8 meter. Merlin rescue boat in protected dock aft.
Dykkeutstyr: SCUBA and underwater communication. Under water camera/VCR, rated/operational to 100 meter
Navigasjonsutstyr: 2 x radar (3 cm and 10 cm) chart plotter, ARPA Loran C, DGPS
Kommunikasjonsutstyr: GMDSS Class A2 with additional equipment
Redningsovernatting: First aid and diver compartment, 6 stretchers, mess saloon 15 seats, 7 cabins with 11 beds
Mannskap: 4 persons
Print teknisk informasjon
Mer teknisk informasjon

RS 115 Ulabrand III i media

Vil gi 53 millioner tilbake til landsdelen

Vil gi 53 millioner tilbake til landsdelen

Det nordnorske samfunnet er SpareBank 1 Nord-Norges største eier. Hittil i år har nesten 200 ulike formål fått sin del av bankens overskudd. Så langt i år er det utbetalt 23,8 millioner kroner i samfunnsutbytte fra SNN-fondet.

Publisert 06.09.2016 kl. 06:30
Les hele saken hos Bodø Nu