RS 112 Emmy Dyvi

I operativ tjeneste fra 1997

91679612

  • 0

    Liv reddet

  • 0 Tall registrert fra 2001

    Personer assistert

  • 0

    Fartøy assistert

For fylkesvis statistikk se pressesidene

Teknisk informasjon

Kallesignal: LISY
Maritime Mobile Service Identity: 259437000
Havn: Oslo
Byggested/-år: Båtutrustning AS, Bømlo/1997
Anlegg: NSSR/Amble & Stokke AS
Finansiering: Jan Erik Dyvi og NSSR
Materiale: FRP sandwich hull and superstructure
Klasse: +1A1 HSLC, RO, Patrol, EO
Fartøyklasse Emmy Dyvi-klassen
Hastighet: 24,9 knots
Rekkevidde: 600 nautical miles
Vekt: 96 ton
Netto: 64 ton
Lengde: 20,4 m
Dekksbredde: 6,8 m
Dypgang: 1,45 m
Drivstoff: 12 m3
Ferskvann: 2 m3
Slepekraft: 10 ton
Hovedmotor: Mitsubishi 2 x S12R, tot. 1920 kW
Hjelpemotor: 2 x Izuzu à 30 kW
Gir: Servogear HD250 PTI UR/UL
Vribare propeller: VD 810 C
Baugpropeller: 45/50 BS 37 kW
Dekksmaskineri: Hydraulic windlass, hydraulic crane, hydraulic capstan .... 1,5 ton
Redningsutstyr: Salvage hook SWL. ....10 ton, Salvage pumps, fire and bilge, Fire fighting 3000 l./min. Norsafe 5,0 m. Midget rescue boat.
Dykkeutstyr: Scuba and underwater communication. Underwater camera, rated to 100 meter/VCR
Navigasjonsutstyr: 2 x radar (3 cm and 10 cm) ARPA, chart plotter, Loran C, DGPS, auto pilot
Kommunikasjonsutstyr: GMDSS Class A2 with additional equipment
Redningsovernatting: Treatment and diver room 4 stretchers, saloon 10 seats or 6 strechers. 4 single cabins.
Mannskap: 3-4 persons
Print teknisk informasjon
Mer teknisk informasjon

RS 112 Emmy Dyvi i media

Mottok prisen for Årets navn

Mottok prisen for Årets navn

VGs lesere har kåret mannskapene på RS Peter Henry von Koss og Siem Pilot til Årets navn. Jarl Pedersen, opprinnelig fra Skjernøy, tjenestegjør på førstnevnte, og mottok prisen på vegne av Redningsselskapet.

Publisert 22.12.2016 kl. 22:10
Les hele saken hos Lindesnes


Julegaven som trygger norskekysten

Julegaven som trygger norskekysten

Redningsselskapet og Seaworks AS oppfordrer norske bedrifter til å være med på dugnaden for en trygg kyst ved å kjøpe nautiske mil til den lokale redningsskøyta til jul.

Publisert 30.11.2016 kl. 16:17
Les hele saken hos NTB Info


Nå er Ægir på vannet igjen

Nå er Ægir på vannet igjen

Ægir ble onsdag trukket ut i sjøen igjen av ei annen redningsskøyte. Operasjonen beskrives som en suksess. Klokken 14.00 meldes det om en vellykket bergningsaksjon.

Publisert 05.10.2016 kl. 10:57
Les hele saken hos Stavanger Aftenblad


Nå er Ægir på vannet igjen

Nå er Ægir på vannet igjen

Ægir ble onsdag trukket ut i sjøen igjen av ei annen redningsskøyte. Operasjonen beskrives som en suksess. FARSUND: Klokken 14.00 meldes det om en vellykket bergningsaksjon. Se redningsaksjonen i opptak over.

Publisert 04.10.2016 kl. 21:14
Les hele saken hos Fædrelandsvennen


Ægir kan bli vraket

Ægir kan bli vraket

Redningsskøyta gikk rundt to ganger under redningsaksjon. Redningsselskapet skal evaluere hva som gikk galt. Signalene jeg har fått er at den trolig vrakes, sier kaptein på RS Ægir, Thor Hugo Johansen til NRK.

Publisert 03.10.2016 kl. 09:15
Les hele saken hos Fiskeribladet Fiskaren


Frykter at redningsskøyta må vrakes

Frykter at redningsskøyta må vrakes

Redningsselskapet skal evaluere hva som gikk galt da en av deres redningsskøyter kom ut i hardt vær torsdag. I mellomtiden skal båtens skjebne avgjøres.

Publisert 03.10.2016 kl. 03:29
Les hele saken hos NRK Sørlandet


- Hadde jeg hoppet, ville jeg blitt slått ihjel

- Hadde jeg hoppet, ville jeg blitt slått ihjel

Da båten gikk rundt for andre gang valgte mannskapet på redningsskøyta Ægir siste utvei. Omgitt av ti meter høye bølger hoppet de ut i det bekmørke og iskalde havet og ventet på redningen.

Publisert 30.09.2016 kl. 18:28
Les hele saken hos ABC Nyheter


Dro til sjøs for å redde liv - ble selv tatt av bølgene

Dro til sjøs for å redde liv - ble selv tatt av bølgene

En av de mest dramatiske hendelsene i Redningsselskapets historie fant sted i går kveld når redningsskøyta RS Ægir kom i havsnød.

Publisert 30.09.2016 kl. 13:29
Les hele saken hos NTB Info


Bom stopp for tråler

Bom stopp for tråler

Redningskøyta "Emmy Dyvi" dro klokka 02.00 natt til fredag ut for å assistere tråleren "Mersey", som hadde fått havari om lag 28 nautiske mil sør i havet ut fra Egersund.

Publisert 02.09.2016 kl. 12:38
Les hele saken hos Dalane Tidende


Taua tyskarar frå Nordasundet

Taua tyskarar frå Nordasundet

Redningsskøyta "Emmy Dyvi" måtte i ettermiddag hjelpe to tyske turistar som fekk motorstopp i Nordasundet. Pål Johansen, Skipper på redningsskøyta med base i Egersund, fortel at situasjonen var udramatisk.

Publisert 12.08.2016 kl. 16:00
Les hele saken hos Dalane Tidende


Overrasket alle, donerte bort ny redningsskøyte fra scenen

Overrasket alle, donerte bort ny redningsskøyte fra scenen

Hans Herman Horn overrasket alle og donerte bort en helt ny redningsskøyte fra scenen, under Redningsselskapets 125 årsjubileum på Bygdøy tirsdag. Fra før har han bidratt til finansiering av tre skøyter.

Publisert 07.06.2016 kl. 17:17
Les hele saken hos E24


RS 158 IDAR ULSTEIN

RS 158 IDAR ULSTEIN

- ny redningsskøyte stasjonert i Ålesund RS 158 Idar Ulstein Foto: Redningsselskapet Swede Ship Marine AB, Djupvik i Sverige overleverte den første skøyten i Ulstein-klassen, RS 158 IDAR ULSTEIN,

Publisert 12.04.2016 kl. 10:36
Les hele saken hos Skipsrevyen