RS 110 Reidar von Koss

I operativ tjeneste fra 1996

91679610

  • 0

    Liv reddet

  • 0 Tall registrert fra 2001

    Personer assistert

  • 0

    Fartøy assistert

For fylkesvis statistikk se pressesidene

Teknisk informasjon

Kallesignal: LHWK
Maritime Mobile Service Identity: 259 313 000
Havn: Oslo
Byggested/-år: Båtservice Holding AS, Mandal/1995
Anlegg: NSSR and Båtservice Holding. Curves by Amble & Stokke AS
Finansiering: Reidar von Koss, Asker
Materiale: Aluminium hull and structure, FRP sandwich superstructure
Klasse: +1A1 LC RO Patrol EO
Fartøyklasse von Koss-klassen
Hastighet: 25 knots
Rekkevidde: 800 nautical miles
Vekt: 104 ton
Netto: 82 ton
Lengde: 23,0 m
Dekksbredde: 6,5 m
Dypgang: 1,4 m
Drivstoff: 20 m3
Ballastvann 6,5 m3
Ferskvann: 2 m3
Slepekraft: 12 ton
Hovedmotor: 2 x 1500 kW, MTU 12V 396 TE 74
Hjelpemotor: 2 x Isuzu à 52 kW, 220 Volt AC
Gir: ZF, BU 465 V
Vribare propeller: Servogear VD 820/C
Baugpropeller: 2 x Petters Spill 3-45-50 hydraulic à 35 kW
Dekksmaskineri: Hydraulic windlass, hydraulic capstan ... 1,5 ton, hydraulic crane, Effer, 3,7 ton/meter
Redningsutstyr: Salvage hook SWL. .... 12 ton, tention winch max. ....12 ton, salvage pumps, fire and bilge, fire fighting 1000 l./min, 5,0 meter, RIB work boat FLIR Voyager, Thermal Camera
Dykkeutstyr: Nargilee, SCUBA and underwater communication, underwater camera, rated to 100 meter/VCR
Navigasjonsutstyr: 2 x radar (3 cm and 10 cm) ARPA, chart plotter, Loran C, DPGS, auto pilot
Kommunikasjonsutstyr: GMDSS Class A2 with additional equipment
Redningsovernatting: Treatment and diver room 2 stretchers, lower saloon 13 seats, 5 cabins
Mannskap: 4
Print teknisk informasjon
Mer teknisk informasjon

RS 110 Reidar von Koss i media

Julegaven som trygger norskekysten

Julegaven som trygger norskekysten

Redningsselskapet og Seaworks AS oppfordrer norske bedrifter til å være med på dugnaden for en trygg kyst ved å kjøpe nautiske mil til den lokale redningsskøyta til jul.

Publisert 30.11.2016 kl. 16:17
Les hele saken hos NTB Info


Kommisjon stiller spørsmål ved regelverk etter forlis

Kommisjon stiller spørsmål ved regelverk etter forlis

Havarikommisjonen er usikker på om regelverket tar høyde for hva som kan skje med luker om bord i fiskebåter med åpne dekk. Det kommer fram i rapporten etter et forlis utenfor Finnmark.

Publisert 27.04.2016 kl. 18:43
Les hele saken hos NRK Finnmark


Dette gikk galt da linebåten Østbanken forliste

Dette gikk galt da linebåten Østbanken forliste

Havarikommisjonen påpeker flere faktorer som medvirket til at M/S Østbanken forliste 9. januar i år. Linebåten Østbanken begynte å ta inn vann og gikk ned i høye bølger og sterk vind rundt 60 nautiske mil nord for Båtsfjord natt til fredag 9.

Publisert 27.04.2016 kl. 17:06
Les hele saken hos iFinnmark


Kommisjon stiller spørsmål ved regelverk etter forlis

Kommisjon stiller spørsmål ved regelverk etter forlis

Bilde tatt fra redningsskøyta Reidar von Koss da en fiskebåt forliste nord for Båtsfjord.

Publisert 27.04.2016 kl. 12:20
Les hele saken hos Romsdals Budstikke