Assistanse og priser

Assistanse

  • Som Totalmedlem får du assistanserettighet til den fritidsbåten du har registrert hos oss. Dette innebærer:

    Fri assistanse ved driftsstans på sjøen og i uthavn

    • Assistanse inntil tre timer totalt (inkl. kjøring med redningsskøyta tur/retur skøytestasjon) i Norge og Sverige.
    • Slep til nærmeste havn med veiforbindelse og mulighet for videre assistanse.
    • Hjelp og dykkerassistanse ved driftsstans og når hovedanker sitter fast (se medlemsbetingelser).

    Fri assistanse ved driftsstans i havn med offentlig veiforbindelse

    Assistanse inntil tre timer totalt (inkl. kjøring servicebil tur/retur Falck-stasjon) i Norge, Sverige og Danmark.
    Ring 815 70 411 for:

    • Starthjelp.
    • Pumping av båt.
    • Nødfylling av drivstoff.
    • Hjemtransport av mannskap ved totalhavari.

    Driftstans

    Redningsselskapets mannskaper kan utføre enkle tekniske undersøkelser og nødutbedringer. Redningsskøyta har ikke reservedeler om bord.

    Dykking i Norge

    Dykkertjeneste tilbys når redningsskøyta har dykker om bord. Dykkertid regnes fra dykker forlater eget dekk til dykker er om bord igjen, med tillegg for 15 minutter på- og avkledning. Ingen dykk dypere enn 20 meters dybde.

    • Når hovedanker sitter fast, avgjør skipper/dykker om dykking kan gjennomføres ut fra en sikkerhetsvurdering av de lokale forhold.
    • Falck og Sjøredningskorpsene tilbyr ikke dykkertjeneste.

    Slep

    Ved behov, sleper redningsskøyta båten til nærmeste havn med veiforbindelse og mulighet for videre assistanse. Hvis redningsskøyta har anledning til det, kan slepet forlenges til en annen ønsket havn − da til medlemstakst.

    Assistanse fra Redningsselskapet

    Nødsituasjoner har alltid høyeste prioritet for redningsskøyta. Hvis redningsskøyta er opptatt med søk og/eller redning, Ta kontakt med en annen redningsskøyte eller en av våre samarbeidspartnere.

    Sjöräddningssällskapet

    Ved assistanse i Sverige, har du som medlem i Redningsselskapet de samme medlemsfordelene som Sjöräddningssällskapets egne medlemmer. (Se www.ssrs.se – Medlemsförmåner).

    Starthjelp

    Vi yter inntil 3 timers starthjelp, inkludert kjøretid. Teknisk kyndig personell evaluerer problemet og gjør − om mulig − en nødreparasjon.

    Lensing av båt

    Lensing av båt utføres gratis i inntil 3 timer inklusiv kjøretid. Ytterligere pumpetimer belastes etter Redningsselskapets takster. Be om pris.

    Nødfylling av drivstoff i havn med offentlig veiforbindelse

    Vår samarbeidspartner Falck forsyner deg med nok drivstoff (bensin/diesel) til at du kan nå nærmeste bunkringssted. Drivstoffet betales ved levering.

    Hjemtransport

    Hvis fritidsbåten har søkt havn på grunn av totalhavari, ytes transport av besetning på inntil fem personer til hjemsted eller felles bestemmelsessted i Norge. Maksimal beløpsgrense er kr 7500 (maks én gang pr. medlemsår).

    Det anvendes offentlig transportmiddel, leiebil eller bil etter Redningsselskapets valg. Hjemtransport skal avtales med Falck 815 70 411

    Videreformidling

    Dersom Redningsselskapet eller samarbeidspartner ikke kan utbedre skaden/problemet, vil vi så langt som mulig hjelpe deg med å kontakte nærmeste forhandler/verksted.

    Alle som trenger det skal få hjelp på sjøen, men er du ikke Totalmedlem får man en regning i bakkant på minimum 5000 kr.

Priser for tilleggstjenester

  • Tilleggstjenester for medlemmer 1995,- eks mva og gjelder følgende:

    (Pris pr påbegynt time)
    Assistanse ut over tre timer tur/retur fra skøytestasjon.

    Forlenget slep til ønsket havn i forbindelse med assistanse.

    Dykking og assistanse ved driftsstans ut over medlemsfordeler.

    Assistanse ved driftsstans ut over medlemsfordeler.

    Slep fra havn til havn.

    Assistanse ut over tre timer fra Falck-stasjon.

    Kilometerkostnad ut over medlemsbetingelser pr km- 17,10 kr eks.mva. Bom- og ferjeavgifter dekkes i henhold til faktiske utgifter.

    Båteier faktureres

    • Ved assistanse til medlem der kontingent ikke er betalt.
    • Ved assistanse som ikke dekkes av medlemskapet. Dette belastes til medlemstakst pluss evt. ferje, bomvei og kilometergodtgjørelse.

    Båteier faktureres ut i fra de til en hver tid gjeldende takstene.

    Eventuelle reklamasjoner vedrørende utført assistanse/oppdrag sendes skriftlig til:
    Redningsselskapet, Postboks 103, 1325 Lysaker eller e-post: medlemsservice@rs.no .